2013. augusztus 7., szerda

Lányka főkötő

Gréta unokám megszületése inspirált arra, hogy egy kisgyermeknek való főkötőt készítsek.
Ilyen lett:




A csipke három részből tevődik össze. A két szélén lévő fodros csipke egy kis egyszerű szélcsipke:


A csipke 100-as horgolócérnából 17 mm széles

A középső csipke kontúrszálas csipke. Ebben az esetben zöld gyöngyfonalat használtam kontúrszálként.



A csipke 23 mm széles.
A szélcsipkét másfélszer olyan hosszúra készítettem, mint a betétcsipkét.
Először ezeket összevarrtam:




Majd ez került a főkötőre. A sapka elölről:




oldalról...



hátulról


féloldalról:




Az elkészítéshez fehér pamut batiszt anyagot vettem. Az alábbi szabásmintát használtam:




Ez a minta pontosan egy A/4-es lapra fért rá, és egy kb három hónapos gyereknek jó a méret. A kerek fedőlapot kétszer szabtam, mert a sapka belsejébe is kell egy, a varrások elfedésére. A minta már tartalmazza a varrás ráhagyást is.
A megkötő a sapka anyagából készült, s kiazsúroztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése