2013. szeptember 4., szerda

Poháralátétek

Sok szél és betétcsipkét készítettem, s nagyon szerettem volna már egy hagyományos csipke terítőt készíteni. Először is mintát kellett találnom. Tervezni nem volt kedvem, s nem is mertem nekikezdeni. Később rájöttem, hogy a tervezés sem lenne ördöngös dolog, de addigra már több kis darab elkészült. Így nem kezdtem újra a projektet. A netet bújva találtam rá ezekre a Fürge ujjak című újságban, a régi időkben megjelent mintákra. Gondoltam, hogy kezdetnek jó lesz. Az eredeti méretet túl nagynak, ritkának, léhának találtam, ezért lekicsinyítettem. Így már jobban tetszett, s 100-as ekrű hogolócérnával nekikezdtem a megvalósításnak. Nehezen szoktam meg a párna forgatását, furcsa volt, hogy csak kevés verőkével kellett dolgoznom. Hozzá voltam szokva a 20-30 páras csipkékhez. Először gyakorlásnak szántam a csipkéket, de szerettem volna valamiképpen felhasználni őket. Így született az ötlet a készlethez. 
Ezeket a csipkéket készítettem:



A nagy csipke átmérője kb. 28cm, a kis csipkéké kb. 9cm.















 
 
A lányaimnak is megtetszett az ötlet, így mindegyikből 4 db-ot kellett készítenem (magamnak is szerettem volna egy sorozatot). Karácsony előtt elkészültek a fa keretek is, s a keretekbe illő üveglapok. Így az utolsó pillanatban elkészült a karácsonyi ajándék:



Nem gondoltam volna, de a legnagyobb gondot a doboz elkészítése okozta, amibe betettem az elkészült darabokat. Megfelelő méretű doboz nem kapható, így először csináltatni akartam négy dobozt. No ezért horribilis árat kértek, így azt is kénytelen voltam magam elkészíteni. Végül is időre minden elkészült, s a fa alá került 2012 karácsonyán.
A készlet kiállításra került 2013 tavaszán Kiskunhalason a Csipkeházban, és májusban A Magyar Kézművességért Alapítvány kiállításán a Budai Várban a Széchenyi könyvtár kiállító termében.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek és az ötlet fantasztikus! Gratulálok hozzá!
    Marcsi

    VálaszTörlés
  2. Gyönyörűek, a kivitelezés remek, az ötlet nagyszerű. Sok ilyen jó ötletet kívánok, ezekből mi is szívesen merítünk. szeretettel: Mária

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű. Nagyon szeretném megtanulni. Erzsi

    VálaszTörlés