2014. június 25., szerda

Levendula párnácskák





A levendula színe és illata elvarázsol. A kertünkben van egy régi levendula bokor. Tavaly rengeteg virágot hozott. Nem győztem leszedni, szárítgatni. A virágokat felfüggesztve szellős helyen megszárítottam, majd a virágokat lemorzsoltam.
Először arra gondoltam, hogy zsákocskákba teszem. Aztán végülis megszólalt csipkés lelkem, s levendula virággal töltött párnácskákat készítettem, melyeket csipkével díszítettem.


A párnácskák mérete 7x7cm.
A négyszögletes párnácskák elejére rávarrtam a csipkedíszt.



Majd hármas huroköltéssel varrtam össze az elejét és a hátulját.
A harmadik párnácskának az alakja tetszett meg. Egyszerűen elkészíthető. Szintén két négyzetet kell kiszabni. A formáját az összevarrással kapja meg. A két négyzetet úgy varrjuk össze, hogy az egyik négyzet sarkát a  másik négyzet oldalának közepére helyezzük, s így kezdjük el az összevarrást.


Ezzel a módszerrel egy különleges alakú levendula párnácskát kaphatunk.
A csipkés párnák közé egy kakukk tojás is került. Kipróbáltam a keresztszemes díszítést is.


1 megjegyzés: