2016. július 27., szerda

Vertcsipke kesztyű




Az esküvői garnitúra része ez a kesztyű is. Ennek elkészítése nagyon sok gondolkodást igényelt, hiszen még sohasem készítettem kesztyűt.

 
Először is szabásmintát kellett készítenem. A csipkés mintarajzokat gyűjtöm, így természetesen volt köztük kesztyű mintarajz is. Alapnak ezt használtam. Letöltöttem kesztyű méret táblázatot, mértem a saját kesztyűmet, a lányaimét... Végül is egy kisebb méretben állapodtam meg magammal, az "S"-es méretben. A kesztyű mintarajzot a megfelelő méretre kicsinyítettem, alakítottam.
Készül a mintarajz:


Kivágtam, s ráillesztettem a 100-as horgolócérnának megfelelő alaprácsra. Körülrajzolás után már csak a mintát kellett megterveznem, felrajzolnom. A minta alapja ugyanaz, mint a kollekció többi eleménél. A kesztyű kéz feji és tenyéri részét egyszerre készítem el, így a mintarajz is egybe készült. A jobb és a bal kézre való kesztyűt egyszerre rajzoltam meg a kevesebb rajzolási munka érdekében.


A verést a cakkos felső résznél kezdtem, majd újabb szálak bevezetésével haladtam az ujjak felé. Itt nagyon észen kellett lennem, nehogy két jobb, vagy két bal kezes kesztyűt csináljak! Az alapháló a félveréses kitűzött háló, a kis körök egészverést jelentenek. Ezek után a hüvejk ujj csipkéjét, s az ujja közöket készítettem el. Az ujja közöknél darabonként két hosszabbat és egy rövidebbet készítettem. A mintarajznál szálirányban a kitűzési pontok távolsága 2,5 mm.


Már csak az összevarrás , s a szálak eldolgozása maradt. 
Sokat gondolkodtam egy egyszerűbb kesztyű fazonon. Láttam sok esetben, hogy egyszerűen a kezet széttárt újjakkal körberajzolják, s ez alapján készül a kesztyű. Mivel a vertcsipke nem rugalmas, nem hiszem, hogy szépen állna a kézen a kesztyű.
Ilyen lett a kesztyűm:







Nem volt kesztyű próba formám, elmentem egy kesztyűkészítőhöz, hogy lássam a formán is a kesztyűmet:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése