2016. szeptember 28., szerda

Csipke Körmöcbányáról 1 (Virágos táska)

 

 Amikor a múzeum gyűjteményének ezt a részét megláttam, rögtön úgy éreztem, hogy ezek a csipkék elfoglalták a szívem egy részét. Mindig is szerettem a rózsaverést, s most már a levélkék is kedvesek. A Körmöcbányán gyűjtött csipkék nagy része pedig ezeket az elemeket tartalmazza. Olyan szépek, hogy úgy gondoltam meg kell osszam veletek őket. Nekiláttam, s elkezdtem megrajzolni a mintarajzokat. Néhányat fel is dolgoztam, dolgozom az elkövetkező időkben. Terveim szerint rendszeresen fogok közzétenni a blog oldalain olyan csipke mintarajzokat, amelyek Körmöcbányán gyűjtött csipkék alapján készültek. 
Az ebben a sorozatban szereplő csipkéket Körmöcbányán gyűjtötték, s eredetije Budapesten a Néprajzi Múzeumban található.
Az első bemutatandó csipke a látszólagos egyszerűsége miatt ragadott meg. Igaz, hogy más forrásban is láttam ezt a csipkét, eredetét többféle képpen jelölve meg (pl cluny csipke).


Ezt a csipkét használtam fel egy új  táskámhoz.
A táska a már leírt gyapjú táska alapján készült egy kis változtatással. Az elejére három hajtást varrtam, ami szét is nyílik, ha netalán tán kicsit telepakolnánk a táskánkat. 


A bélésen az egyik oldalon cipzáras zsebet készítettem a könnyen elkeveredő apróságok számára, a másik oldalon két zseb a telefon (telefonok) számára.


A füle vállra akaszthatós. Az összevarrást csipkével takartam el, ami egysoros rózsaverés.


És a táska:


A táska drapp pamut vászonból készült, amit Debreczeni János népművész szőtt, a bélés fehér pamut batiszt. A fémkeret 20cm-es antik bronz színű.
A csipke mintarajza:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése