2017. november 22., szerda

2017 Karácsonyra készülve 1

Ismét közeledik a karácsony, s kezdődik a készülődés. Engem is elkapott a "láz". 


Először egy korábban elkezdett darabot fejeztem be. Régóta érlelődött bennem, hogy egy ilyen kis terítőt készítsek. Először egy múzeumi ajándék boltban láttam néhány évvel ezelőtt egy hasonlót. Ott a csipke arany, s a közép fekete alapra varrott  gobelin volt. 
Februárban a  neten való barangolásaim során találtam ezt a kis cluny jellegű kerek szegélyt. ( Most a bejegyzés írásakor nagyon kerestem a letöltött változatot, de sajnos sehol sem találtam. Valami "biztos" helyre menthettem. :) )


100-as horgoló cérnából készítettem el a csipkét. Ehhez a mintarajzot úgy méreteztem, hogy a középső kör átmérője 8cm legyen. Elkészült a csipke, s itt el is akadt a dolog. Szegény kis csipke ott hányódott az asztalomon az elmúlt hétig.


Ekkor döntöttem úgy, hogy befejezem. A közepére keresztszemes mintát képzeltem el fehér alapon. A csipke miatt valami kis virágos, laza, nem túl színes mintát kerestem. Ismét a netről gyűjtött mintáimhoz fordultam, s ezt a kis virágos koszorút választottam. Stílusában jól illik a csipkéhez. 

 
A hímzővásznon egy szálasan kivarrtam a kis kereszteket. Nem volt egy egyszerű munka a hímzés aprólékossága miatt.

 
Most már csak fel kellene varrni a csipkét. A hímzővászon elég vastag ahhoz, hogy a visszahajtást elfelejthettem. Ezért a következő képpen jártam el: Sütőpapírra szurkálással átmásoltam a mintarajzról a csipke belső körének külső szélét.



Kivágtam, s a hímzésre helyeztem.


 Ellenőriztem az összhatást:

 
Megrajzoltam a körvonalat. 



Folyamatosan vágtam, s varrtam a huroköltéses szegést.

 
A csipkét a hímzésre helyezve felvarrtam a csipkét. Íme a végeredmény:



Ezt a kis szépséget el fogom ajándékozni, de fogok még hasonlót készíteni. 
Néhány dolgot azonban másképpen fogok csinálni. Először a hímzést fogom elkészíteni, s a hímzés méretéhez fogom igazítani a csipke méretét. Így nagyobb lesz a merítési lehetőség a hímzés mintákból. Ha a terítőcske közepe nagyobb lesz, mint ennél a darabnál, akkor változtatni fogok a csipke felvarrási technikáján is. Ezen még gondolkodnom kell...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése