2018. április 11., szerda

Wellness-szett: köpeny

Az elkészült wellness-szett 6 darabból áll. Készítettem egy köpenyt, két törölközőt, két pipere táskát és egy táskát, amibe mindez beletehető.

 
A legnagyobb gondot a textil kiválasztása volt. Mivel ez a szett a Textiles Konferencia pályázatára készült, az alapvetés egy tiszta pamut alapanyag lett volna. De,  használni is kellene ezt a szettet... A köpeny összehajtva kerülne a táskába, ami pamut alapanyag esetén elég gyűrötten kerülne ki onnan. Ez ugye nem lenne igazán esztétikus látvány. Mindezeket végig gondolva a használhatóságot tekintettem elsődlegesnek. Ezért egy pamut-viszkóz összetételű, nekem nagyon tetsző anyagot választottam.   


Aki résztvett a Textiles Konferencián, az észrevehette, hogy ezt a szettet nem láthatta. Nem láthatta, mert a zsűri az alapanyagot tiszta műszálnak vette, s ezért nem kiállíthatónak ítélte. Ennek ellenére nem bántam meg a választásom, mert egy jól használható együttes készült. 
Nézzük a köpenyt:

 
Egyszerű szabású, áthajthatós köpeny. A díszítő csipkét a köpeny hosszában, a kivágás mentén, és az ujján helyeztem el. 

 
Olyan csipkét választottam, amelyik jól mosható. A választásom egy Spania Dolina ( Felvidék) vidékéről származó szívecskés mintára esett. A csipke alapja fehér pamut horgolócérna, amit kétféle lila osztott hímző fonallal tetem színessé. A világos lila lett a szívecskék vezető szála, a sötét lila pedig a csipke két szélén fut.


 A csipke mintarajza:


 A csipke 60-as horgolócérnából készítve 2,4cm széles.

1 megjegyzés:

  1. Gyönyörű pedig, és mit számít az alapanyag, ha az a célhoz jobban alkalmazkodik?

    VálaszTörlés