2018. szeptember 26., szerda

Csipkés törölközők

Amikor egy törölközőt díszítünk vert csipkével, alaposan meg kell gondolnunk, hogy milyen csipkét választunk. A tárgy funkcióját figyelembe véve a csipkének jól moshatónak kell lennie. Alapnak tekintettem a Wellness szett pipere táskáján és köpenyén használt felvidéki (Spania Dolina) csipke. Ebből terveztem egy betét csipkét:


A garnitúrába két törölköző tartozik. Egy normál méretű, és egy nagy méretű. Ezért négy betétcsipkét készítettem:


 Mindkét darab textil darázs szövéssel készült vászon szövésű betétcsíkkal. A textileket Debreczeni János a Népművészet mestere szőtte.



A kisebb méretű törölköző betét részére méreteztem a betét csipkét:


A nagyobb törölköző betét része szélesebb, mint a kicsié. Új csipkét nem akartam tervezni rá, ezért két keskeny szélcsipkét felhasználva készült el a díszítmény.








Mindkét esetben lila osztott hímző fonalat és 60-as horgoló cérnát használtam a csipke elkészítéséhez.
A csipke szálait a törölköző oldalsó beszegésében rejtettem el:


A betétcsipke mintarajza:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése