2018. december 5., szerda

2018 Karácsonyra készülve 2


Nekem az olvasás élményéhez hozzátartozik a könyv. Kicsit maradi vagyok ebben a tekintetben (is). Cipelem magammal a vastagabbnál vastagabb könyveket az utazásaim során. Gondolom mások is vannak ezzel így. Nekik készíthetünk ajándékba egy szép kis csipke könyvjelzőt.


Itt szinte bármilyen mintát használhatunk. A kezdésnél kell megrajzolni a mintarajzra az ék alakot, s a befejezésnél is ék alakot kell kialakítani. A felső csúcsból indulunk két párral, amit végig viszünk a teljes éken. Így nem esik szét a munkánk, meglesz a széle. A befejezésnél a szálakat összefogjuk, s megkötjük. A csipkét még a párnán megkeményítettem, a rojtot nem.
Itt remekül lehet játszani a színekkel. Készíthetjük a könyvjelzőt az ajándékozott kedvenc színeivel. Kísérletezhetünk a színekkel egy későbbi nagyobb munka előzményeként.
Készítettem egy könyvjelzőt fotóról is.

Itt a csomagolást is láthatjuk. Háromrészes kartonlapot készítettem, ahol a jobboldali részből kivágtam a könyvjelzőnek megfelelő alakot. A jobboldali részt ráhajtottam a középső részre, s ráragasztottam. A kivágás felső részébe beragasztottam egy francia kapocs akasztós részét.

Ide akasztottam a könyvjelzőt, így nem csúszik ki a tokból.
Becsukva szalaggal összekötve kész az ajándék:

Néhány könyvjelzőnek alkalmas mintarajz. Itt már nem kell alakítani semmit:









1 megjegyzés: