2019. augusztus 21., szerda

Skandináviában láttam

Skandináviában jártam a nyáron. A sok szép látnivaló mellett szemem a csipkét is kereste. Most megmutatom, mit láttam.
Vadstenában ( Svédország) a Szent Brigitta kolostor templomában találkoztam először csipkével. A Kolostor templomát a 15.században építették.




 

Az oltárterítőt egy geometrikus mintázatú vert csipke díszítette:

Közelebbről:


 Az Uppsalai (Svédország) dóm építését a 13.században kezdték el. A 19.században neogótikus stílusban restaurálták. 118,7m magas tornyával Skandinávia legmagasabb temploma.






Az oltárterítőt itt csipke díszítette:



 Stockholmban (Svédország) a 14.században épült Koronázási templom volt a következő csipke lelőhely.









A stockholmi skanzen a világ első szabadtéri múzeuma. 1891-ben nyílt meg. A múzeumot Artur Hazelius alapította, hogy a folyamatosan eltűnő régi vidéki épületeknek emlékhelyet állítson. A legrégebbi épület az 1300-as évekből való, a többség az 1700-as és 1800-as évekből. Itt láttam a következő csipkéket:


A párna csomózott rece csipkéje:


A lepedő hímzése és horgolt széle:


Rece díszek:




Rojtkötések:









Végül Vossban (Norvégia) láttam egy kirakatban ezt a babát:

A kötény alját vagdalás díszíti:


Egy fotográfus kirakatában népviseletekbe öltözött csoportok fotóiból mutatom a szép vagdalással díszített kötényeket.





 A részletek sajnos nem láthatóak, de képet ad a sokféleségről.
Jó lett volna részletesebben belelátni az itteni csipke világába, de most ennyire sikerült. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése