2019. szeptember 12., csütörtök

Csipkés mandzsetták



A Csipkekészítők VIII. Nemzetközi Találkozója alkalmából meghirdetett pályázat témája a csipkés blúz volt.
A pályázatra készített blúzt nem csak kiállítási darabként képzeltem el, hanem használati darabként. Mivel egy fehér blúz a viselése során hamar piszkolódik, gyakran kell mosni. A blúzhoz alkalmazott csipkék mosása megoldható, de a formára igazított szárítása nehézkes. Ezen a problémán elgondolkodva készítettem egy blúzt cserélhető mandzsettákkal. Így a blúz kimosásakor nem kell feltétlenül kimosni a csipkéket is.
Kétféle mandzsettát készítettem. Egy szűk fazonút, s egy rakva fodrosat, kihasználva a csipke légiességét.



A szűk mandzsetta a Csipkék Körmöcbányáról 19-es mintája. Az eredetinél két rózsaveréses sorral szélesebbre vettem a mintát.



A csipke felgombolható a blúzra. A gomblukak a verés során készültek a csipke szélére:



A másik mandzsetta a Csipkék Körmöcbányáról 15-ös mintája alapján készült, szintén szélesebben, mint ahogy az eredeti mintarajzon szerepel.


A csipke kétszer olyan hosszú, mint a blúz ujjának körmérete. A csipkét összedolgoztam:


Készen:


Ezután beraktam a megfelelő méretre:


 Elkészítettem a gombolópántot:


Összevarrtam:


A blúz ujjára felvarrtam a "gombokat". A gombok 3mm-es fehér csiszolt cseh üveggyöngyök:


Felgombolva a mandzsetták:




2 megjegyzés: