2020. március 18., szerda

Alsószoknya

Az alsószoknya csipkéjét még 2015-ben Tajpeiben a könyvvásári bemutatón kezdtem el.



A csipke az általános mintakincs része, a felvidéken is sok helyen készítették.



Már akkor is a Magyar Csipkekészítők Egyesülete egyenruhájának alsószoknyájára szántam. El is készült a csipke a megfelelő hosszúságban, s bekerült a fiókba. A napokban kerestem valamit, s kezembe kerültek az elkészült, de fel nem használt csipkék. Úgy döntöttem, hogy már éppen ideje, hogy a megfelelő ruhadarabra kerüljenek. Elsőre ezt a kék csipkét választottam.
Az alsószoknya alapanyagának egy vékony lenvásznat választottam. Egy egyszerű A vonalú alsószoknya készült belőle. Hogy egy kicsit megbolondosítsam, az aljától 15 cm-re három hajtást, piét varrtam. A piék szélére pedig hajszálvékony kék szélt képzeltem el. Ezt horgolással alakítottam ki. Osztott hímző két szálából horgoltam a díszt. Öt láncszem után rövidpálcával beleöltöttem a pié szélébe.





A csipkét a szoknya alsó szélére varrtam fel.



A végső kinézet:



És a felső szoknyával együtt:


Ha minden jól megy, akkor az idén már látható lesz rajtam a Mesterségek Ünnepén.

2 megjegyzés:

  1. Csodaszép! És milyen értéket képvisel, hogy elkészült!

    VálaszTörlés
  2. Előbb-utóbb minden a helyére kerül. Nagyon passzolnak egymáshoz. :)

    VálaszTörlés