2020. április 29., szerda

Tűtartó

Úgy éreztem, hogy szükségem van még egy tűpárnára a csipkekészítésnél használatos tűimnek. Ezért elhatároztam, hogy a csipkés dobozomba is csinálok egy tűtartót kizárólagos csipkés használattal. Nem szerettem volna hagyományos tűpárnát. A netet böngészve találtam rá a kedvező fazonra. S mivel csipkés vagyok, csipkével díszítettem a tartót. 
Először a csipkét készítettem el. Egy szivecskét csipkéztem meg. A mintarajzot a pinteresten találtam.







A csipke elkészítése után az adott szabásmintát hozzáigazítottam a csipkéhez. Ez azt jelentette, hogy a "levélkék" ívét a szivecske csipkéhez igazítottam. Két rétegben kiszabtam. 2mm-es közbélést vasaltam rá, majd összevarrtam, kifordítottam. Megvasaltam a hajtáséleket.
A záródás miatt kétféle variációt készítettem. Az elsőnél mind a négy "levél" ugyanakkora volt. Itt gombbal zártam a tartót. 



Így nehézkesen lehetett kinyitni. Ezért új variáció készült. Itt a behajló "levélkék" rövidebbek lettek, s belülre varrt patenttal lehet bezárni a tartót.


Nálam ez utóbbi lett a nyerő. Erre felvarrtam a csipkét:



A mintarajz:


Az általam készített változatnál a belül levő fonásokat sodrással helyettesítettem. Így ritkább lett a csipke. A külső szélén lévő pikós fonást elhagytam.

A szabásminta mindkét változatot tartalmazza:



Forrásötletek:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése