2021. július 28., szerda

Rózsás párna

2019 nyarán Hódmezővásárhelyen rendezte meg táborát a Magyar Csipkekészítők Egyesülete. A fő téma ekkor a hódmezővásárhelyi rece hagyományokon alapult, s a recekitöltés volt. A táborról ITT  lehet olvasni. A recemintákban szereplő rózsák ihlették Vonsik Zsuzsát, aki horgolt rece mintába ültette a  szép virágokat.

 A rózsaverés alapú vertcsipkék oktatása mellett maradt időm egy kis horgolásra is. Akkor kezdtem el horgolni ezt a szélcsipkét. Valameddig el is jutottam, de abbamaradt a csipke készítése. Mostanában befejeztem. Mivel nem sok  volt ebből a különlegesen sötét ekrű cérnából, ezért csak kb 40 cm hosszú lett a szélcsipkém. Pont egy díszpárnára való. Nagyon nehezen találtam olyan textilt, aminek a színe illett volna a csipke színéhez. Végül egy sötét olajzöld textilt választottam a csipke alapjául. 

A csipkét először formára igazítva kitűztem, majd forró gőzzel rögzítettem a formáját.




Száradás után apró öltésekkel a csipke cérnájával felvarrtam a sötét zöld textilre:


Önmagában nagyon sötét lett volna,


 ezért kombináltam egy vajszínű kelmével, s megvarrtam a párnát:



Még két rózsás párna készült mellé:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése