2021. szeptember 15., szerda

Végtelen az egyben



Elgondolkodtató cím... Mit is takarhat? Egy olyan táskát, amely variálásának lehetősége csak tőlünk függ. Ha van türelmünk a "betétek" elkészítéséhez, akkor ahány betét, annyi táska.

Az ötletet az adta, hogy szeretek sokféle táskát hordani, de nagyon nem szeretem az átpakolást az egyik táskából a másikba. Adva volt egy táska, amelynek a mérete, s az alakja pont megfelelő.  Már csak ki kellett találnom, hogyan tudom a betéteket könnyen, gyorsan cserélni, rögzíteni. 

Elképzelésem szerint a betétet lehet cipzárral, tépőzárral, és patenttal rögzíteni. A cipzárat elvetettem, mert ugye nem minden cipzár kompatibilis egymással. Ezért egyszerre sok szétbontható cipzárat kellene venni. A patent azért esett ki, mert ha nem pontosan varrom fel, akkor a betét hullámosodhat. Így maradt a tépőzár. 

A tépőzárat egy hajtás alá rejtettem alul és felül.




A táska modellezése sok időt és kitartást igényelt, de végül sikerült megvarrni az eredetihez nagyon hasonló táskát.

Az első elkészült betéthez a nyári békéscsabai népművészeti táborban készült hálós gyöngyhímzésemet használtam fel. 


A másodikhoz egy rábaközi hímzésben szereplő madár alak megcsipkézett változatát választottam.



Egyenlőre ennyi van készen. Ötletem még van, de egyenlőre az idővel hadilábon állok.

4 megjegyzés: