2023. május 24., szerda

Gyermek sapka liptói csipkével

 


A csipke pontosan így nem szerepel a felhasznált mintakönyvben. Két minta egyesítésével készítettem el. Ez elsőre nagyon egyszerűnek tűnt, de alaposan megdolgoztatott. Nagyon figyelni kellett a szálmenetekre. A liptói csipke nem tartozik az egyszerű csipkék közé. Jó kis gondolkodtató feladat. Talán éppen ezért szeretem.

Első feladatként elkészítettem a csipkét a szabásminta ismeretében. Ezt a fazont már egyszer elkészítettem. Akkor batiszt volt az alapanyag, s kétféle felvidéki csipkével díszítettem.


A leírást szerettem volna megadni, de mint látom az akkori blogbejegyzésből eltűntek a képek! Sajnos más bejegyzéseknél is tapasztalok hasonlót. Most kétségbe vagyok esve, hogy hogyan fogom ezeket a képeket pótolni. Végül az eredeti bejegyzést kicsit módosítva, pótoltam a képeket. A bejegyzés ITT tekinthető meg.

A csipke elkészítése után kiszabtam a textilt, figyelembe véve a csipke szélességét.

Kiazsúroztam:


Majd felvarrtam a csipkét:


A kötő azsúrozása után összeállítottam az első részt:


 Majd behúzás után bevarrtam a hátsó körrészt. Ez utóbbit kétszer szabtam ki, s belülről bebéleltem a sapka hátsó részét. 

Készen is lettem!


A főkötő szabásmintája:


A szabásmintát A/4-es lapként kell kinyomtatni. A varrásráhagyás benne van a mintában. Ez egy 3 hónapos gyermeknek megfelelő méret.

A szabásminta a Hímzett babaruhák című könyvből való.

A csipke mintája:


A két minta, amiből összeállítottam a fentit a The Liptov Bobbin Lace című könyvből való.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése