2013. június 5., szerda

Varációk 1

A csipkeminták nézegetése közben megláttam ezt a csipkét:



Rácsodálkoztam a szépségére. Mennyi elemből tevődik össze! Vajon milyen csipkéket lehetne ezekből az elemekből összerakni? Ki kellene próbálni! Már kész is volt a terv a fejemben. Kiválasztom a mintaelemeket, s elkezdem variálni őket. Elkészítem a mintarajzokat, majd a mintacsíkokat.


 Ezeket az elemeket választottam ki:


legyező


szövéses négyzet


pók


rózsaveréses négyzet


V alak

és természetesen a félveréses alapháló.
Előbújt belőlem a matematikus, s nekiláttam, hogy kiszámoljam a lehetőségeket. Több mint 60 féle lehetőség! S akkor még nem is számoltam azokat az eseteket, amelyek úgy keletkeznek, hogy egy rajz esetén variálom a különböző veréseket....
Ezen minták nem ismeretlenek, hiszen javarésze már ismert, régen használt minta. Talán ilyen rendszerezésben még nem jelent meg.
Ezek a minták gyakorlásnak is jók, mert az egyszerűtől haladunk az egyre bonyolultabb szélcsipkék felé.
 

2 megjegyzés:

  1. Mennyit fogsz elkészíteni belőlük? Amennyit csak lehet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén szólva még nem tudom. Eredetileg azt terveztem, hogy folyamatosan elkészítem amennyit csak lehet. Látva azonban a sok lehetőséget meginogtam. Egyenlőre rajzolom, s elkészítem az egyes variációkat, aztán meglátom mennyi időm lesz. Az elkészítésük mellett szól az, hogy azok az olvasóim,akik nem készítenek vertcsipkét csak így látják meg a szépségüket, sokféleségüket.

      Törlés