2014. szeptember 3., szerda

Futó gyapjú csipkével

Ez a futó is a 2014-es Textiles Konferenciára készült.A békéscsabai Lencsési Csipkeverő Klub tagjaként került csoportos beadásra. A csoport munkájáról a 2014.04.16-os bejegyzésben írtam már.

A kiállításon középen felül látható

A futó alapanyagát Debreczeni János mezőberényi Népi Iparművész szőtte. Ez egy laza szövésű textil. Előnye, hogy nagyon jó puha, szép textúrájú anyag. Hátránya volt, hogy erősen foszlott, ezért nagy odafigyeléssel kellett vele dolgozni. A csipke készítéséhez vékony és vastag gyapjú fonalat használtam.


 A csipke mintája két részből tevődik össze. A középen elhelyezkedő négyzetes minta volt az eredeti.



Beletettem a vastag kontúrszálat, s a pókot egyszerű szövéssel helyettesítettem. Ezt nagyon keskenynek találtam, ezért kiegészítettük Szilvi ötlete alapján az X-es résszel.


Így már majdnem jó volt. Később derült ki, hogy ez a rész nagyon lazává teszi a csipkét. betétnek nem alkalmas, csak rátétnek. Mivel a futó méretéhez képest még mindig keskeny volt a csipke, "hímzéssel" egészítettem ki.


Ez úgy készült, hogy készítettem egy cikk-cakk azsúrt, majd a vékony gyapjú szállal az azsúröltésekbe öltve felülvarrtam a cikk-cakkokat. Még néhány azsúr sor, s elkészült a megfelelő szélességű csipke.
Íme az eredmény:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése