2019. január 30., szerda

Keresztelői keszkenő



Első munkafázis a szélcsipke elkészítése volt. Miután elkészítettem a csipkét, kiszabtam a textilt. Alapanyagnak fehér pamut batisztot választottam. 
0,5cm azsúros beszegést terveztem. Így a kész mérethez képest 2-2cm-rel nagyobb textilt szabtam. Pl: ha 30x30-as lenne a keszkenő textil része ( a szélcsipke belső mérete), akkor 32x32 cm-esre kell szabni az anyagot. A szabást már szálhúzással végeztem, hogy ne legyen gond az azsúrozásnál. Az azsúrozáshoz ismét szálat kellett húzni. A szálhúzást a textil szélétől 1,5 cm-re végeztem el. Ügyelve arra, hogy a sarkoknál ne húzzam végig a szálat. Majd gyöngyazsúrral, boríték sarokkal körbeszegtem a textilt. A szálhúzás nem bizonyult egyszerű dolognak. A szálak nagyon könnyen szakadtak. 
A keszkenő dísze a csipkén kívül egy sor gyöngyfonallal készült boszorkányöltés ( más néven margit öltés ). A sortartás végett itt is szálat húztam. A két sor szálhúzás között 4mm a távolság. Ilyen széles lesz a boszorkányöltés.


Megvarrtam a boszorkányöltést:


Majd a beszegés éléhez láthatatlanul hozzávarrtam a szélcsipkét:


Elkészült a (két) keszkenő:



A csipke felvidéki csipke. A sarkosítást én terveztem. A mintarajza:

   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése