2020. szeptember 2., szerda

Hátizsák kiegészítőkkel - 2.rész


A tárgyegyüttes harmadik darabja a hátizsák. Egy ma divatos, modern fazonú, kis méretű hátizsákot terveztem, amely a mindennapokban helyettesítheti a kézitáskát. Érdekességét a záródása adja. A felső részét kétszer visszahajtva egy pánt fogja le. A pánt mágneszárral záródik. Ezzel a zárási móddal könnyen, gyorsan zárható a hátizsák. Ha a háton van a hátizsák, akkor sem tudnak illetéktelenek könnyen a hátizsák tartalmához  jutni, tehát biztonságos.
A hátizsáknak ezt a csipkét választottam:


A hátizsák alapanyaga is a sötétkék farmervászon. A bélés vékony fehér pamutvászon. A kész hátizsák méretei: az alja 24x12cm, a magassága becsukva 33cm, kinyitva 53cm.
Jöhet a szabás. Mindenhol 1 cm-es varrásszélességet számítottam. A hátizsák hátát két részből kell szabni, mert a pántokat így tudom befogni. 
Farmerből:
Háta: 41x36cm és 22x36cm
Eleje: 61x36cm
Fogó 1db: 8x 20cm
Lefogó pánt 1db: 8x13cm
hátpánt 2db: 8x 92cm
Oldalpánt 2db: 8x 13cm
2mm-es ragasztós közbélésből:
háta: 41x36cm, 11x36 cm
eleje: 51x36cm
Pántoknak csak a fele szélességben ragasztottam közbélést, ezért
2db 4x92cm, 1 db 4x20cm, 3db 4x13cm
Fehér vászon:
2db 42x36cm
zseb: 2db 16x22cm
Szükségünk van még 1db mágnese zárra, 2 db 30mm-es csúszó négyszögre, 2 db 30mm-es négyszögre.

Először a pántokat készítettem el. A közbéléseket felvasaltam a pántok egyik felére. Színével kifelé félbehajtva behajtottam a varrásszélességet. Készen 2,8mm lett.
A hátapántnál az egyik végén szintén elkészítettem a behajtást, majd letűztem. Felfűztem a csúszót, s 5 cm-t visszahajtva levarrtam.


Felfűztem a négyszöget. A kész pánt 91 cm.


A lefogó pántra először a mágneskapcsot rögzítem, majd elkészítem a pántot:




A fogónál és az oldalpántnál minkét vég szabadon marad.
A hátoldalra (a nagy téglalap 36sm-es oldalára) a közbélés felvasalása után felvarrom a pántokat:


Majd a hátoldal felső részét is felvarrom úgy, hogy a közbéléses részt illesztem a fent látható részhez.


A pántokat irányba állítva letűzöm a varrás mellett.
Az oldalpántra felfűzöm a négyszöget, majd a hátoldal aljától 10cm-re 45 fokos szögben felvarrom:


Ezzel a nehezén túl vagyunk a nehezén, elkészült a hátlap. 
Az elejére is felvasalom a közbélést ( a tetején kimarad egy 10cm-es darab)  s az aljától 14cm-re felvarrom a csipkét.


Színt színre fektetve összevarrom az oldalakat és az alját, Kialakítom  a 12cm-es talprészt:


A közbélés nélküli részt visszahajtom, s letűzöm a tetejét, s levarrom a másik oldalát is, ügyelve, hogy a táska színén ne látszódjon. 


Rögzítem a táska elejére a mágnes kapocs másik részét:


Elkészítem a bélést. Két oldalára varrok egy-egy zsebet a bélés tetejétől számítva 7cm-re.


Összevarrom a bélést, s a táskába illesztve kézzel bevarrom.
El is készültünk a hátizsákkal:


Oldalról nézve:


Hátulról:


A kész együttes:



1 megjegyzés: