2020. november 25., szerda

Karácsonyra készülve 2020

Egy viszonylag gyorsan elkészülő csipkés medált készítettem idén karácsonyra.  

A formát egy kerámia medál adta, a csipkét már én képzeltem rá, s terveztem meg. A csipke hordozó anyaga 2 mm-es gyapjú filc. Jelen esetben fakó sötét zöld. A csipkét 60-as fehér horgolócérnából készítettem. A medált sötétbarna hengeres bőr szalagra képzeltem felfűzni. 

A filc alap szabásmintája méretekkel együtt itt látható:


Kivágáskor 1-1mm-es ráhagyással dolgoztam. A vízszintes 28mm-es vonal mentén bevágást készítettem. Ide fogom majd a medál hegyes végét bedugni.

A csipke az alábbi mintarajz szerint készült:


A csipke mérete: 5cm széles, és 7,2cm magas. A csipke készítését a felső csúcsnál kezdtem 2 párral, s fokozatosan adtam hozzá a párokat a minta szerint. A sorok végén egészveréses kitűzéseket készítettem.


Az elkészült csipke:


Felvarrtam a csipkét a filcre kb. 1mm-re a szélétől:


A csipkét fehér szállal varrtam fel, hogy a színén ne látszódjanak az öltések. Igen, de a fonák oldalon virított a fehér varrás. Fogtam egy sötétzölden fogó filctollat, s befestettem a hátoldalon a cérnát. Szerencsére a festék nem szivárgott át a színoldalra. Így mindkét oldalon beleolvadt a varrás a textilbe, illetve a csipkébe.

El kellett tüntetni a sok szálat valahogy. Rövidre vágtam, s sötétzöld szatén szalag mögé rejtettem. Itt vigyáznom kellett arra, hogy majd a formára hajtásnál majd ne látszódjon ki.

Mikor mindezzel készen voltam, a medál hegyét bedugtam a hajtásba, eligazgattam, majd néhány láthatatlan öltéssel rögzítettem.


Felfűztem a bőr zsinórra, s el is készült a nyakék. 


A medál alakjához az ötletet innen merítettem:

https://hu.pinterest.com/pin/343329171599000039/?nic_v2=1a4don290

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése