2023. október 5., csütörtök

Lépésről lépésre 12


Ez az általam tervezett minta az ITT található (Lépésről lépésre 5) felvidéki csipke átdolgozása. Jól színezhető minta. Nem kíván sok technikai tudást. A vászonverés és az egészverés ismeretében elkészíthető. Nehézségét a mintaelemek elkészítési sorrendje adja. 

Mindkét oldalon cakkos a szélt rajzoltam, amelyet egészveréssel készítettem el. 


A szívecskéket  két sorban helyeztem el:


 A szívecskéket pöttyökkel választottam el:


A szivecskék és a pöttyök vászonveréssel készülnek.

A csipke mintarajza:


 Kezdjünk neki. Mindig olyan résszel kezdünk, amely önmagában elkészíthető, nem kapcsolódnak hozzá más elemből kilépő párok. Jelen mintánál a középső fél pötty:


XX Majd a bal oldali szívecske felét tudjuk elkészíteni:


Elkészítjük a bal oldali cakkot:


A szívecske másik fele következik:


A bal oldali második cakkot is el tudjuk készíteni:


Minden párt átpakolunk a bal oldalra. A következő alakzat a jobb oldali szívecske csücske. Ezt készítjük el:


Három pötty a soron következő:


Ismét balra teszünk minden párt. A jobb oldali cakk következik egész verésekkel:


A szívecske első fele:


A jobb oldali következő cakk:


A szívecske másik fele:


Újra egy pötty következik középen:


Innen ismétlődik az elkészítés sora a XX-tól.

A csipke szélessége 80-as cérnából 5 cm, 60-as cérnából 5,7 cm.

Ezt a mintát többször felhasználtam. Lila-fehér szín összeállításban wellness táskát díszít.


Piros-fehér színben lányka főkötő dísze lett.


A színezéshez a szívecskék vezető párját és a a két legszélső párt cseréltem színesre.
Jó munkát!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése