2023. október 22., vasárnap

Montázs csipkével

 Kerekes György fotóművésztől meghívást kaptam az Üdvözlet a 150 éves Budapestről kiállításra, ahol az ő fotói és Somos Zsuzsa festőművész képei láthatóak. Csodás fotókat és pasztell képeket láthattunk a kiállításon. Érdekes hatást keltett a fotók élessége és a pasztellek selymessége egymás mellett.  Itt bukkantam Somos Zsuzsa montázsaira, amelyeken csipkét is alkalmazott. 

Somos Zsuzsa alkotásait eddig nem ismertem. Legalábbis azt hittem. Pedig szerintem munkáival valamennyien találkoztunk már, csak nem tudatosult bennünk, hogy az ő nevéhez kapcsolódnak. Dolgozott a Magyar Pannónia Rajzfilmsúdióban, ahol hosszú éveket töltött animációs filmek készítésével. Nevéhez köthetőek a Frakk, a Vackor, a La Fontaine és még sok más rajzfilmsorozat. Illusztrált még mesekönyveket, s más könyveket is. 

Nézzük a montázsokat! A montázsokon a művésznő nagymamája csipkéjének darabjai szerepelnek.

Áradás a Margitszigeten





Városligeti Aréna színház





Pesti Vigadó




Bejárat a Margitszigetre





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése