2019. május 15., szerda

Palóc mintás horgolt betétes terítő




A terítő alapmintáját a Tompa Béláné-dr.Varga Marianna Palóc hímzések kiadványa 8. mintalapján találtam. Tervem szerint horgolt rece csík betét fut a terítő közepén keresztben, amelyet a keresztszemes hímzés kísér mindkét oldalon. A terítőt azsúrosan fogom beszegni, s az azsúr mellett egy fél mintasort hímzek körbe. Alapanyagnak egy ősrégen vásárolt szíriusz anyagot választottam.
Nézzük a részleteket.
A hímzés mintából készítettem egy horgolt rece csíkot, melynek szélét egy keskeny kis cakkos sorral zártam. A csipkét 100-as horgolócérnából készítettem.


A terítő szélén fél hímzett mintasor fut, melyet fehér gyöngyfonalból készítettem:


Sarkosítanom kellett a fél mintát, ami így sikerült:


A horgolt betét mellett a teljes minta fut mindkét oldalon:




Itt is sarkosítottam a mintát így:


A hímzés és azsúrozás után:


Ezután varrtam be a horgolt csipkecsíkot:


Itt látszik, hogy a cakkos szegélyt azért horgoltam a rececsík szélére, hogy ne legyen olyan egyenes a csipke és a textil összedolgozásánál keletkező varrás.
Egy távlati kép:


A kész terítő mérete 130x160cm.




4 megjegyzés: