2019. július 30., kedd

Nyakék készült


 
Amikor megszületik az ötlet , de csak verőke és párna van nálad....
A békéscsabai tábor csipkés csoportjának egyik lehetséges feladata volt a modern ékszer készítése . Az inspirációs bemutató adta az ötletet. Az ékszer elkészítése megmutatta, hogy mennyi apróság, szakmai tudás, összefogás, segítőkészség kell egy ilyen egyszerű kis nyakék elkészítéséhez.
Egy gránátalma motívumot terveztem, melynek mérete 5x4,5cm.
Az első akadály a cérna hiánya volt. Nem vittem magammal 80-as horgolócérnát. Szerencsére Etelka kisegített, így elkészülhetett a csipke medál.


Mire tegyem rá? Szilvi javasolta, hogy egy vastag kartonból kivágott papír korongot vonjak be, s az legyen a medál alapja. Irány a könyvkötő csoport, ahol Bertold megígérte, hogy vág nekem korongot. Javasolta, hogy ne textillel vonjam be, hanem bőrrel. Tanultam is tőle egy technikát, amivel gyönyörű bőr bevonatot kapott a korong:


 A korongra két lukat kellett vágni, ahova a szalagokat befűzöm. Ezt a bőrös műhelyben Attila vágta ki. Természetesen szalagom sem volt. Így Anna barátnőm elvitt a rövidáru boltba, ahol Mónika segítségével vettem szalagokat. A hobbi boltban vettem szalagzárót, szerelő karikát és delfin kapcsot. 
A csipkét a viseletkészítőknél vasaltam ki. Már csak a felragasztás volt hátra, amit ismét Bertold segítségével oldottam meg. 


  A szalagok hosszát és színét Judittal állapítottuk meg. 


 Az ékszer szerelékeket Anita tette fel a népi ékszerkészítő csoportban. És kész!!!!!


 Köszönöm mindenkinek, aki segített az ékszer elkészítésében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése