2023. szeptember 20., szerda

Könyvborító

 A több éve használt noteszom gyári borítóját megviselte az idő. Ráfért a felújítás. Egy csipkés hogyan újítja fel? Természetesen csipkés borítóval. 

Egy egyszerű, de mutatós csipkét választottam. Az eredeti minta egy szélcsipke volt. Gondoltam, hogy mindkét oldalára megrajzolom a cakkokat a szimmetria miatt. Mivel a notesz nem túl nagy, ezért így aránytalanul széles lett volna a csipke. A cakkokat elhagyva keskenyítettem a csipkét.  


A borítóhoz felhasznált textil vastag pamut szövet, ezért 60-as horgolócérnából készítettem a csipkét, amely így 3,2 cm széles lett.

A csipke mintarajza:


A csipke elkészítése után a textilből kiszabtam a megfelelő méretet. Alul, felül 1,5 cm-t hagytam rá, a jobb és bal oldalon pedig 8-8 cm-t. Ezek a méretek persze változnak a borító nagyságától függően. A csipkét kézzel varrtam fel a megfelelő helyre. Ebben az esetben a könyv leendő szélétől 1,5 cm-re.


 Könyvjelzőt is készítettem, melyet rögzítettem a borító felső széléhez. 



A csipke szélét fehér szaténszalaggal fedtem el.


A textilt színt színre fordítva megvarrtam a borító "füleit", majd az alsó és felső behajtást.

El is készült a jegyzetfüzetem új borítója:



A csipke eredeti mintarajza itt található:

https://hu.pinterest.com/pin/343329171609904848/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése