2024. július 9., kedd

Illatos levendula párna

 


Az idén már szépen virágzott a levendula bokrom. Szedtem is egy csokorral. Megszárítottam, s készítettem belőle egy kis csipkés levendula párnácskát. 

Egy kis keskeny pókos szélcsipkét alakítottam kör alakúvá. 


A csipke készülhet egy színnel, vagy két színnel. Fehérrel készítettem el:


60-as horgolócérnából készítve a csipke legnagyobb átmérője 7,5 cm.

A csipkét gőzös vasalóval átvasaltam.

A párnácska alapanyagának egy lila alapon fehér pettyes anyagot választottam. 10,5 cm átmérőjű kört szabtam ki kétszer. Az egyikre felvarrtam középre a csipkét. Minden külső tűzéspontot rögzítettem, s a kör belsejében ugyanúgy. Színt színére fektetve összevarrtam a szélétől fél cm-re úgy, hogy kb 3 cm-es nyílás maradjon. 

Lila szaténszalagból masnit formáztam, amit egy szem gyönggyel rögzítettem. 


A szalag végeit gázlángon óvatosan áthúztam. Így egy kicsit megolvad a vége, s nem fog foszlani, lebomlani. Az akasztó is ugyanebből a szalagból készül. 

A megvarrt párnácskát a nyíláson keresztül kifordítottam, s levasaltam. 


Rögzítettem a csipke felöli oldalon a masnit és az akasztót. 


Megtöltöttem levendula virággal, s apró öltésekkel bevarrtam a nyílást.  

Elkészült a párnácska:



3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet és szép munka!
    Üdvözlettel, Edit

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik, a mintarajzát lehetne elkérni?

    VálaszTörlés