2024. február 14., szerda

Lépésről lépésre 13




 Ezt a csipkét a neten találtam egy szélcsipkeként. Mivel egy kis könyvborítóra készítettem, széles lett volna, ezért betétcsipkét rajzoltam belőle. Most a színezett változatát mutatom meg. Készítsük el együtt!

Elemezzük egy kicsit!


A csipke széle azsúrral készül, tehát ráhajtásokkal dolgozunk. A szélemintának nincs külön vezető szála.

Van benne egy vászonveréses négyzet.



Sok-sok háromlábú pók . A pókok lábaira két ráhajtást teszünk, hogy jobban kiemelkedjen a pók teste.


A kitűzési pontokban egészveréses kitűzést csinálunk. (egészverés, kitűzés, egészverés) Kivételek: a két bekarikázott pont. Itt a pók lábai átmennek a szélemintába egy egyszerű egészveréssel, kitűzés nem kell.


A másik kivételek a középen lévő pók keretén a megjelölt pontok:


Itt félveréses kitűzéseket csinálunk, hogy a piros szál irányban maradjon, s ne kószáljon el. Amennyiben csak fehér cérnával dolgozunk, akkor ezekben a pontokban is egészveréses kitűzést csinálunk. Ez az egyetlen különbség az általam bemutatott színes és a fehér csipke készítése közben. 

Most már a lényeges dolgokat tudjuk, kezdődhet a munka.


A csipke 60-as horgolócérnából készítve 3,3cm széles. 18 párt kell feltekernünk hozzá, amelyből 2 pár színessel van feltekerve, a többi fehérrel.

A mintát jobbról balra, felülről lefelé fogom elkészíteni. Más megoldás is létezik.

1. A bal oldalon felteszem a kis hálódarabhoz szükséges párokat. A pirosat azért tettem fel, mert az lesz a dolgozó pár, s átfogom szőni az ugyanazon a tűn lévő fehér párral, hogy ne lebegjen.


2. Elkészítem a hálót. Mindenhol egészveréses kitűzés van.


3. Felteszem a szövéshez szükséges párokat. A középső piros.


4. Elkészítem a szövéses négyzet adott részletét: 


5. Haladok balra lefelé, s elkészítem a pókot. Figyelek arra, hogy a pók lábainál a piros párral félveréses a kitűzés (3db):


6. Következik a kis háló:


7. Felteszem az utolsó 4 párt:


8. Elkészítem a jobb felső sarkot, és a pókot. Itt is a piros párral a pók lábainál félveréses kitűzés van.


9. A pók következik. Félveréses kitűzések! A negyedik oldalt még nem tudom elkészíteni.


10. Újabb pók, és a kis háló:


11. Mindent átpakolok bal oldalra, s fentről folytatom:


12. A pók után következik a szövéses négyzet:


13. Majd a pók:


14. Kis háló:


Ismét átpakolok mindent a bal oldalra, s kezdem felülről a 8-as lépéstől.

Sok sikert!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése