2019. március 6., szerda

Csipkés kabát

Egy szivárványos láncfonalas vert csipke készült az átmeneti kabátom aljára.



Csíkvári Bettina által szőtt csodás színátmenetes textil lett a kabátom alapanyaga. Kérésemre a megadott méretre, több darabban  szőtte meg Bettina a textilt, a darabok mindkét végén kellő hosszúságú láncfonalakat hagyva. 
A kabát szabása nem volt egy egyszerű feladat. Elképzelésem szerint úgy kellett kiszabnom a darabokat, hogy a színek áramlása ne törjön meg. Több napig ültem, álltam a darabok felett, hogy ez sikerüljön. Végül is sikerült a tervemet megvalósítani.
A kabát megvarrását nehezítette a sok hosszú láncfonal, amibe sokszor belegabalyodtam. A megvarrás után így nézett ki a kabát:


A csipke a kész kabáton készült. Nem volt egyszerű dolog mozgatni, elhelyezni a kabátot a párnán. A csipke balról jobbra készült folyamatosan. A csipkét én terveztem, hiszen ilyen technikával készült csipkéhez mintát nem találtam. Ez a csipke megegyezik a kabáthoz illő táska csipkéjével.
Ezen a képen jól látszik a színek folyamatos áramlása, s a csipke folyamatossága.


Hosszas munka után elkészült a kabát. Az egyik oldalán a csipke narancs színbe hajló:


A másik oldalon kék-zöld árnyalatú:

A háta:

Az eleje:


A hozzá illő táskáról már régebben írtam.


A táska leírásáról ITT lehet olvasni.

2 megjegyzés: