2022. március 9., szerda

Szín-játék: Zoborvidéki csipke váriáció

Tavaly készítettem egy hátizsák és tartozékai nevet viselő tárgyegyüttest. A leírások ITT és ITT és ITT találhatóak. Most szeretném bemutatni, hogyan készült el ennek a csipkének a mintarajza, honnan indultam el.
Mint már írtam, egy saját gyűjtés során készült fényképfelvétel indította el a fantáziámat, amelyet egy gyűjtemény megtekintése során fotóztam 2015-ben.



Tanulmányozni kezdtem a zoborvidéki csipkék szerkezetét, színezését.
Kezembe került Veronika Géciova és Katarina Kascáková: Palickovaná krása z okolina Nitry könyve, amelyben szebbnél szebb csipkemintákat találtam az adott vidékről.
Tudtam, hogy olyan csipkét szeretnék, amelyik mindkét oldalon legyezős, s középen variálható színezésű levélke sor van. Kiválasztottam egy viszonylag egyszerű szélcsipkét, amely a könyv 10. oldalán található.

Ennek a mintának a bal oldali szélét elhagyva, egymással szembefordítottam. A kettő közé pedig berajzoltam a levélkéket.

Illetve csak az elején rajzoltam be, utána már csak vonalakkal jeleztem a levélke helyét.
A színezést a következő képpen terveztem meg. A legyezők íves vonalon haladó szálai lettek pirosak.  A mellettük lévő szövéses rész fehér, a levélkék pedig pirosak és sötétkékek lettek.
A levélkék színezése (a rajzon használt kétféle szín nem a csipkében használt szín) a következő módokon lehetséges:




Persze még más lehetőségek is vannak. Lehet kísérletezni!
A tárgyegyüttesemben az első négy színezést használtam. Az első színezés lett a blúzt díszítő csipke mintája. A második sorban lévő színezés a mobil tok csipkéjének mintája . A neszeszer mintájában a harmadik sorban látható színezés szerepel. A hátizsák csipkéjét pedig a negyedik sorban látható színezés szerint készítettem.
Így alakult ki a hátizsák, a neszeszer, a mobil tok és a blúz csipkéje.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése