2022. február 9., szerda

Csipkés ágynemű

Régóta vágytam rá, hogy készítsek magamnak egy csipkés ágyneműt. Találtam is egy nekem tetsző anyagot, egy fehér alapon világoskék vonalkockás pamut szövetet. Egy nem szokványos, körbecsipkézett darabra gondoltam, hanem mást szerettem volna. Ezért úgy határoztam, hogy a paplanhuzaton jobb oldalon hosszában egy-egy pié szélére varrva fog futni három csipke csík. Ugyanígy a párán is.
A minta keresése során figyelembe kellett venni, hogy mosógépben mosható legyen a csipke, hiszen mégis csak ágyneműről van szó! Egy keskeny körmöcbányán gyűjtött csipkére esett a választásom. Jól színezhető a csipke. A fehér mellett megjelenhet benne a textil kék színénél egy hajszállal sötétebb kék szín is.




Ezt a csipkét nem csak Körmöcbányán készítették. Európa szerte ismert csipke volt. Könnyebbséget jelentett, hogy a csipke mintarajzát nem kellett elkészítenem. A már megszűnt Picasa web oldalról  jelöltem meg a mintát, így most már nem elérhető, s a pontos eredtét sem tudom kideríteni. Abból a másfél mintaegység hosszú darabkából raktam össze a mintakartont. 



Elkészítettem a csipkecsíkokat. 3db 202cm-es, és 3db 52cm-es darabot.



A huzatok elejére, a szélétől 20cm-re kezdve elkészítettem a 3db fél cm-es piét:


Legépeltem, majd kézzel felvarrtam a a hajtások szélére a csipkéket.



A huzatok teljes elkészítése után már teljesülhet régi vágyam: saját készítésű csipkés ágyneműben alhatok.


Fontos megjegyezni, hogy ezt az ágyneműt a csipke miatt vasalni kell. Ez a csipke jól viseli a mosást. Gépben már több mint tízszer mostam, s semmi baja nem lett. A mosás során a csipke viszont összeugrik, ezért feltétlenül ki kell vasalni erőteljes, oldal irányú nyomással. Így ismét teljes szépségében pompázik  az ágyneműnk.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett ! Gratulálok !

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok Kati! Tudva, hogy milyen mumus a csipke mosása, nagyon szerencsés választás volt.

    VálaszTörlés