2022. április 6., szerda

Horgolt betétes terítő

 


A terítő fehér pamut vászon textiljét Debreczeni János a Népművészet mestere szőtte. A csipkét 100-as ekrű horgolócérnából horgoltam rece technikával. A minta egy szőttes mintája, amelyet Dr. Illés Károlyné Szlovák szőttesek Békés megyében című könyvében találtam. Sok hasonló mintát lehet a neten találni, de pont ilyet nem láttam.

A könyvben található mintát kiegészítettem egy kis szegéllyel.


Így szebben lehet hozzávarrni  a terítő közepén lévő azsúrozott beszegéshez.

A terítő mérete 180x120 cm. A szélét 3cm szélesen gyöngyazsúrral szegtem be.


A csipke a terítő közepén keresztben halad. A terítő széle folyamatos, a csipkét beillesztettem a beszegésbe.


A csipke mellé még nagyon hiányzott valami. Ezért a csipke szélén lévő mintaelemet hímeztem mellé úgy, mintha szövött lenne.






A hímzést osztott hímző fonal két szálával készítettem. A színét kiválasztani nem volt könnyű. Még véletlenül sem volt ugyanolyan színű, mint a horgolócérna. Ha gombolyagban hasonlítottam össze, s megegyezőnek tűnt, akkor hímezve már mást mutatott. Több motring megvásárlása után nagy nehezen sikerült egy közel hasonló színhatást mutató fonalat találnom. 

A végeredmény:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése