2022. május 18., szerda

Kiskunhalason jártam - a díjazott alkotások

Az "Öltözetünk dísze a csipke" pályázat és kiállítás apropóján látogattam el május 7.-én Kiskunhalasra. Szép számmal gyűltek össze a csipkések, hogy egyrészt megmutassák a már elkészült alkotásaikat, tapasztalatokat cseréljenek, s nem utolsó sorban bemutassák az érdeklődőknek a csipkekészítés rejtelmeit.

Sok kedves ismerőssel találkoztam. Megbeszéltük az elmúlt időszak történéseit, a Nemzeti Művelődési Intézet által indított csipkeverő szakkörök tapasztalatait. A kiállítás nézegetése közben is hasznos eszmecseréknek lehettem részese.

A pályázatra 53 alkotás érkezett. Mióta ellátogatok erre a rendezvényre, ennyi pályázó még nem volt. A pályázatra beküldött alkotások túlnyomó többsége nagyon szépen kidolgozott míves alkotás volt. Nem lehetett könnyű dolga a zsűrinek, amikor a díjak odaítéléséről kellett dönteniük. Hosszas tanakodás után a következő döntés született:

1. díjat Románné Hadri Veronika alkalmi táskája és nyakdísze kapta, melyeket pannónia varrott csipke díszített:



Kicsit közelebbről:


a nyakdísz 


a táska

A 2. díjat Fábiánné Nagy Ágota csomózott rece technikával készült bolerója kapta. 


Érdekes a boleró hátuljának megoldása:


Különleges megoldás , hogy a bolerót horgolt zsinór szegélyezte.
Koleszár Éva különleges stólája lett a 3. díjas:


Érdemes közelebbről megnézni a stóla újszerű kialakítását és díszítését:


A zsűri különdíját öt alkotás kapta meg.
Kalmárné Győrfi Eszter napernyője és legyezője:






Hercig Marianna varrott csipke ruhadísze:


Egy részlet:



Pokomándi Zsuzsanna csomózott recével díszített stólája, amelyet már Nagykállóban is láthattunk:




Takács Andrea egy korai stílusú zsinórkontúros pannónia csipkével díszített zsebkendője, amely vegyes technikával (horgolt, varrott) készült :




Czecze Tamara Léna vertcsipke technikával készült képe:


Léna volt az egyetlen gyermek pályázó. Amikor mamája napernyőjét csodáltam, odajött hozzám. Elmondta, hogy ezt a képet ő készítette. Nagyon szeret csipkézni, de sajnos kevés ideje van rá, sok az elfoglaltsága. Öröm volt hallgatni bájos, lelkes fecsegését. 
 A közönségnek  Sebők Valéria menyasszonyi ruhája tetszett a legjobban. A ruha díszítése fonott csipkével , spranggal, van díszítve. Ezt a ruhát már Békéscsabán a Textiles Konferencia kiállításán is megcsodálhattuk.






A díjazott alkotásokon kívül még sok szép munka érkezett a pályázatra. A közel jövőben megmutatom azokat is.
A fotókat én készítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése