2022. május 4., szerda

Menyecske nyakék




Május az esküvők időszaka. A mai esküvők sokban különböznek a régi esküvőktől, de sok helyen megtartották a menyasszony táncot, vagy a menyecsketáncot. 

A menyecsketáncot a lakodalomban éjfél után táncolja a menyasszony menyecske ruhában. Célja a pénz adományok begyűjtése. A menyasszony éjfélkor elvonul, s felveszi az újasszony ruháját, amely  piros színű. A tánc sort a vőfély, vagy a ceremóniamester nyitja Eladó az újasszony felkiáltással.

Erre az alkalomra készítettem a fenti nyakéket. A készítéséhez piros csipkeverő cérnát használtam, amelynek vastagsága körülbelül a 60-as horgolócérnának felel meg. Talán egy kicsit vékonyabb. a gyöngyök piros cseh 4 mm-es csiszolt gyöngy. A fotón a színek nem adják vissza a valódi színt. a cérna égő piros, s hasonló színűek a gyöngyök is. Sok fotót készítettem fényképezőgéppel és telefonnal is, de nem kaptam meg az eredeti színt. 

A mintát a pinteresten találtam. Kicsit kevesebb gyönggyel talán jobb lett volna. Így a gyöngyök azonban súlyt adnak a nyakéknek, s könnyebben viselhető.  A mintarajzot ITT találtam. 

Eredetileg a  La Dentelle újságban jelent meg.


Itt más a csipke funkciója, üveg díszként képzelte el Nathalie Hubert, a tervező. 

Források:

https://habosbabos.hu/eskuvotippek/menyasszonytanc-es-menyecsketanc

https://eskuvomania.blog.hu/2020/01/13/szokasok_es_tippek_menyasszony_es_menyecsketanc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése