2022. november 16., szerda

Karácsonyra készülve 2022



 Az idén karácsonyra négy ledes gyertyát csipkéztem körül. 
A gyertya kerületét pontosan megmértem. A kiválasztott mintát először a szokásos, a cérnához igazított méretben nyomtattam ki. Majd méregetés után akkorára nagyítottam, vagy kicsinyítettem a mintát, hogy az összedolgozásnál  folytatólagos legyen a minta, de ne legyen nagy a léptékváltás. 
Négyféle mintát választottam ki. Az első egy, a Néprajzi Múzeumban található, Körmöcbányán gyűjtött minta volt:  


A mintarajza:


A gyertyán így néz ki:


A következő a variáció egy darabja:



A mintarajza:


És a gyertya:


A harmadik ismét egy variáció:


A mintarajza:


A gyertyán is jól mutat:


Fehérből készítettem, de bátran színezhetjük is a csipkéket.
A negyedik  csipkét a pinterest-ről választottam. Innen . 

Az itt található mintarajz:


Ahogy keresgettem tovább, rábukkantam Tőkés Ágnes blogjának arra a részére, ahol ezt a csipkét magyarázza meg, s készíti el. Ez ITT érhető el. Sok segítséget nyújt a magyarázat a kevésbé gyakorlott csipkéseknek. Érdemes megnézni. 

Alapanyagként  fémesen csillogó szálakat választottam, amelyek műszálasak. Ezüstöt és borvöröset. 


Jó volt vele dolgozni mindaddig, amíg nem kellett meghúzni a szálat. Ekkor nyúlt, s nem igen mozdult az ezüst szál. Ez akkor volt leginkább problémás, amikor a mintában a fenti négy levélkét kellett volna egy csokorba rendezni az őket összefogó szállal. Ezért nem is úgy sikerült, ahogy szerettem volna. 


Másrészt a kész csipke is nyúlt, amikor a gyertyára felraktam. Most dolgoztam először műszálas cérnával, s még javítanom kell a technikán, s más cérnát keresek. Először gondolkodtam, hogy feltegyem-e ennyi hibával a csipkét. Végül azért döntöttem a felrakás mellett, mert így tudom a tapasztalataimat átadni. 

Ezt a szép csipkét feltétlenül el fogom készíteni pamut cérnából is, ahol a fenti problémák kiküszöbölhetőek. 

Végülis a végeredmény:

A négy gyertya egyben:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése